Η Λυδία Κονιόρδου  είναι Ελληνίδα πρώην πρωταθλήτρια της πετοσφαίρισης και έχει διακριθεί θεατρικά σε αρχαιοελληνικές τραγωδίες. Από τις 5 Νοεμβρίου 2016 έως τις 29 Αυγούστου 2018 ήταν υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού στην κυβέρνηση Τσίπρα. Επίσης, είναι Πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Της: Έπη Τρίμη

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 16 Οκτωβρίου 1953 και σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 1971 έως το 1974. Το 1977 αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου

Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του «Θεάτρου της Άνοιξης» (1977), ενώ συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο σε έργα των Ιονέσκο, Πλαύτου, Δ. Ρώμα και έπαιξε την Αντιγόνη στις Φοίνισσες του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή (1977-1978).

Από το 1978 έως το 1987 ήταν μόνιμο μέλος του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν και έπαιξε ρόλους σε έργα του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, Γιώργου Λαζάνη και Μίμη Κουγιουμτζή. Πήρε μέρος ως Κορυφαία του Χορού σε πολλά έργα του αρχαίου δράματος, ενώ έπαιξε την Αθηνά στις Ευμενίδες και την Κλυταιμνήστρα στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή και στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου.

Το 1996 σκηνοθέτησε την Ηλέκτρα του Σοφοκλή για το Εθνικό Θέατρο, κρατώντας και τον ομώνυμο ρόλο. Το 1998 έπαιξε στη Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, το 2000 στη Γέρμα του Λόρκα και το 2001 στην Ορέστεια.

Από το 1993 έως το 1996 ανέλαβε τη διεύθυνση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου. Έχει διδάξει υποκριτική σε ιδιωτικές σχολές και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, καθώς επίσης και στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Το 2004 πήρε μέρος στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Παπαιωάννου. Από το 2007 (Ιούλιος) μέχρι και τον Απρίλιο του 2009 διετέλεσε καλλιτεχνική διευθύντρια στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας. Το καλοκαίρι του 2008 έπαιξε για πρώτη φορά την Μήδεια του Ευριπίδη με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Ως σκηνοθέτις, εκτός από παραστάσεις σύγχρονου θεάτρου, έχει σκηνοθετήσει αρχαίες τραγωδίες για το Εθνικό Θέατρο, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου, το Ωδείο Αθηνών και το Μουσείο Getty στην Καλιφόρνια, ΗΠΑ.
Για το έργο της και τη συνολική της προσφορά στο θέατρο έχει βραβευτεί με το Βραβείο Κάρολος Κουν και το Βραβείο Κριτικών Θεάτρου και Χορού.

Ως παιδαγωγός, με εξειδίκευση κυρίως στο αρχαίο δράμα, έχει διδάξει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αλλά και σε σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, δίδαξε και σκηνοθέτησε αρχαίο δράμα στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, του Binghamton N.Y., της Οξφόρδης και στην Ακαδημία Θεάτρου της Σαγκάης.

Διετέλεσε Καλλιτεχνική Διευθύντρια στα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου και Πάτρας.​

Για το έργο της και τη συνολική της προσφορά στο θέατρο έχει βραβευτεί με το Βραβείο Κάρολος Κουν και το Βραβείο Κριτικών Θεάτρου και Χορού.

Πολιτική καριέρα

Στις 5 Νοεμβρίου 2016 ορίστηκε να αντικαταστήσει τον Αριστείδη Μπαλτά ως υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού στην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα Σεπτεμβρίου 2015. Στον δεύτερο ανασχηματισμό της κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα του Σεπτεμβρίου 2015, όπου πραγματοποιήθηκε στις 29 Αυγούστου 2018, την διαδέχθηκε η Μυρσίνη Ζορμπά.

Στις 27 Μαρτίου 2019 ανακοινώθηκε η υποψηφιότητά της στις ευρωεκλογές 2019 με τον ΣΥΡΙΖΑ. Κατετάγη στη 13η θέση με 65.085 σταυρούς και δεν εξελέγη.

Η Μενδώνη καλύπτει τον Λιγνάδη με αλαζονική αυθαιρεσία

Άγρια κόντρα ανάμεσα στη νυν υπουργό Πολιτισμού και την πρώην ξέσπασε για την υπόθεση Δημήτρη Λιγνάδη, μετά τις δηλώσεις Μενδώνη ότι η πρώην υπ. πολιτισμού πρωταγωνιστούσε στους Πέρσες μαζί με τον Δ. Λιγνάδη και πως εκείνος «δεν προέκυψε ξαφνικά» .

«Ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν προέκυψε ξαφνικά στο Εθνικό Θέατρο το 2019. Ο κ. Λιγνάδης έχει μια σχέση αδιάληπτη με το Εθνικό Θέατρο από το 1986 μέχρι τώρα» επισήμανε και είπε πως «είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος, αλλά αυτό προέκυψε τώρα», είπε η κ. Μενδώνη προσθέτοντας ότι «ακούω ότι η βασική κατηγορία είναι ότι συγκαλύψαμε. Τι να συγκαλύψουμε; Γιατί εμείς δεν ξέραμε. Αν αυτοί ήξεραν. Αυτοί συγκάλυψαν. Το υπουργείο Πολιτισμού δεν διαθέτει τμήμα σεξουαλικού εγκλήματος. Εμείς γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη και όχι την προσωπική του ζωή».

Από τη δική της μεριά, η Λυδία Κονιόρδου τονίζει πως η κ. Μενδώνη θα έπρεπε να «αναλάβει τις ευθύνες της», ενώ την κατηγορεί για απόπειρα συγκάλυψης των κακοποιήσεων. «Την βλέπουμε τώρα να μετακυλύει με εξοργιστικό θράσος την δική της εγκληματική ευθύνη σε αυτούς που συμμετείχαν σαν εργαζόμενοι καλλιτέχνες στην παράσταση του Εθνικού θεάτρου» τονίζει η κ. Κονιόρδου και ζητά την παραίτησή της, μιλώντας για αλαζονεία και «αυταρχική αναλγησία».

Αναλυτικά η απάντηση της κ. Κονιόρδου:

«Περιμέναμε σήμερα η κα Μενδώνη να αναλάβει τις ευθύνες της και να παραιτηθεί καθώς παρακολουθούμε εδώ και μέρες, εμβρόντητοι, μετά τις συγκλονιστικές καταγγελίες εις βάρος του κου Λιγνάδη, την προσπάθεια δικαιολόγησης και συγκάλυψης του.

Αντιθέτως, την βλέπουμε τώρα να μετακυλύει με εξοργιστικό θράσος την δική της εγκληματική ευθύνη σε αυτούς που συμμετείχαν σαν εργαζόμενοι καλλιτέχνες στην παράσταση του Εθνικού θεάτρου.

Η κα Μενδώνη προχωράει από αυθαιρεσία σε αυθαιρεσία.

Μετά την αλλαγή της απόφασης για τις αρχαιότητες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, γεγονός που μας εξέθεσε διεθνώς, μετά το αχαρακτήριστο τσιμέντωμα της Ακρόπολης, που φαίνεται ότι θα έχει συνεχεία, μετά την αυταρχική αναλγησία της για τον χώρο και τους καλλιτέχνες του σύγχρονου πολιτισμού, μετά την κατάργηση του διαγωνισμού για την διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, η αλαζονική αυθαιρεσία της δεν έχει κανένα φραγμό.

Ενώνω κι εγώ την φωνή μου με τους άξιους συναδέλφους μου καλλιτέχνες και καλώ την κα Μενδώνη να παραιτηθεί για λόγους δημοσίου συμφέροντος».

Ο μόνος μου φόβος είναι μην ενδώσω στον φόβο

«Προσπαθώ να διώχνω τους φόβους, να τους γνωρίζω, για να φεύγουν. Έχω καταλάβει ότι ο φόβος είναι απλώς κάποιες σκιές, που επειδή δεν γνωρίζουμε τι κρύβουν, μας τρομάζουν. Μόλις αντέξεις να κοιτάξεις, ξαφνικά εξαφανίζονται. Μικρή, από τον φόβο κεκέδιζα, δεν μπορούσα να μιλήσω, πίσω από κάθε δέντρο νόμιζα ότι υπάρχει κάποιος που θα μ’ αρπάξει, φοβόμουν το σκοτάδι. Έκανα πολλή προσπάθεια για να ξεπεράσω αυτές τις σκιές. Και κατάλαβα ότι αν εξοικειωθείς στο σκοτάδι σαν τη γάτα, υπάρχουν πάρα πολύ ωραία πράγματα. Είναι όσο μαγικό είναι και το φως», έχει εξομολογηθεί στη Lifo.

Μου δίνει χαρά να ασχολούμαι με τον κήπο μου. Με τη φύση, με τα ζώα και τα φυτά

«Χαίρομαι πάρα πολύ που βλέπω νέους ανθρώπους που ξαναγυρνάνε στη φύση και στην εγκαταλελειμμένη περιφέρεια και φτιάχνουν πράγματα με σύγχρονες μεθόδους, με βιολογικές καλλιέργειες. Ταξιδεύω 38 χρόνια με το θέατρο σε ολόκληρη την Ελλάδα και μπορώ να δω ότι έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τελευταία, δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν κάποτε. Και υπερισχύει το καλό, βλέπεις παντού αγροκτήματα, φάρμες, καταστήματα με βιολογικά προϊόντα, αμπέλια και ελαιουργία, κάτι ανύπαρκτο πριν από 4-5 χρόνια. Είναι μία έκρηξη αυτό που συμβαίνει αυτήν τη στιγμή».

Πηγή: www.enimerotiko.gr

trelokouneli.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *