Γενς Μπάστιαν στην SZ: Οι κινεζικές επενδύσεις στην Ευρώπη να προβληματίσουν την Ε.Ε.

«Το λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται στη σημαντικότερη βάση της κινεζικής Cosco στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Δεν είναι το μόνο εγχείρημα του Πεκίνου, που εδώ και μια δεκαετία, διευρύνει συνεχώς τις επενδύσεις σε ναυτικές υποδομές στην Κεντρική Ευρώπη, αλλά και χώρες της νοτιοανατολικής Μεσογείου», υποστηρίζει σε άρθρο του στην εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung (SZ), ο Γενς Μπάστιαν. Ο Γερμανός οικονομολόγος, πρώην μέλος της Task Force της Κομισιόν για την Ελλάδα, o οποίος ζει και εργάζεται στη χώρα μας, υπογραμμίζει με το άρθρο του την αυξανόμενη ανησυχία που υπάρχει τελευταία στην Γερμανία, αλλά και άλλες χώρες της Ε.Ε. για τις κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας, όπως προκύπτει από δημοσιεύματα λ.χ. της Handelsblatt ή του Spiegel ακόμα και από σχετικές θέσεις του κόμματος των Πρασίνων (Die Gruenen).

Ο κ. Μπάστιαν σε συνέντευξή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ του (με αφορμή σε πρόσφατο συνέδριο στην Αθήνα με θέμα «Ο νέος δρόμος του μεταξιού: Οι δραστηριότητες της Κίνας στα Βαλκάνια», το οποίο οργάνωσε στην Αθήνα το -προσκείμενο στο Χριστιανοκοινωνικό Κόμμα (CSU) της Bαυαρίας- «»Ιδρυμα Xανς Ζάιντελ») είχε εξηγήσει τις κινεζικές επενδύσεις γιατί επενδύσεις στη χώρα μας ως εξής: «Η Κίνα έχει αποδείξει εδώ και μερικά χρόνια την ετοιμότητά της να επενδύσει στην Ελλάδα, διότι δεν ορίζει την Ελλάδα ως χώρα η οποία διέρχεται κρίση, αλλά ως δυνατότητα, επιλογή, προοπτική για να επενδύσει κερδοφόρα στο μέλλον. Κατά την γνώμη μου, η Κίνα διάβασε την Ελλάδα διαφορετικά από την Ευρώπη, η οποία με τις διαστάσεις των κρίσεών της, ή για να το πω διαφορετικά, με τις προτάσεις λιτότητας επικεντρώθηκε στην περίπτωση της Ελλάδας σε ένα μονόδρομο, ενώ η Κίνα ανακάλυψε δυνατότητες και προοπτικές και γι αυτό έβαλε το χέρι στην τσέπη.»

Ο κ. Γερμανός οικονομολόγος επαναλαμβάνει στο άρθρο του στην γερμανική εφημερίδα απόψεις οι οποίες είχαν υποστηριχτεί και στο προαναφερθέν συνέδριο και διερωτάται : «Τι συνέπειες έχουν όμως οι επενδύσεις των κρατικών κινεζικών τραπεζών σε ευρωπαϊκά λιμάνια; Πρώτον, η Κίνα αποκτά βάσεις σε πολλά λιμάνια από τα οποία διοχετεύει τα προϊόντα της στην Ευρώπη. Δεύτερον, το Πεκίνο δημιουργεί ένα δίκτυο στρατηγικών συμμετοχών σε ευρωπαϊκό έδαφος, που είναι ήδη εμφανές στον ευρωπαϊκό ενεργειακό τομέα. Είναι ωστόσο υπαρκτός ο κίνδυνος πολιτικής επιρροής της Κίνας σε ευρωπαϊκές χώρες με όχημα τις κινεζικές επενδύσεις; Ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Ζινπίνγκ διατείνεται βέβαια ότι δεν ενδιαφέρεται να εξαγάγει το κινεζικό "πολιτικό μοντέλο" σε άλλες χώρες. Σε κάθε ευκαιρία ωστόσο κινεζικά κυβερνητικά στελέχη υπογραμμίζουν ότι στην αναπτυξιακή πολιτική και τα προγράμματα επενδύσεων στην υποδομή υπάρχουν "κινεζικές εναλλακτικές προτάσεις". Τα πολυάριθμα έργα υποδομής είναι ενδεικτικά για μια εναλλακτική αναπτυξιακή φιλοσοφία, την οποία προσφέρουν με επιτυχία οι Κινέζοι σε Αθήνα, Βουδαπέστη ή Βελιγράδι».

Ο κ. Μπάστιαν γράφει επίσης ότι «Η κινεζική τακτική αποτελεί πολιτική πρόκληση για την ΕΕ», αφού «δεν μπορεί να παρακολουθεί σαν να μην συμβαίνει τίποτα τις οικονομικές παρεμβάσεις του Πεκίνου στην Ν.Α.Ευρώπη, μιας και οι οικονομικές αυτές εξαρτήσεις επηρεάζουν ήδη τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Πηγή: Deutsche Welle / Sueddeutsche Zeitung

.

trelokouneli.gr

Σου άρεσε; Μοιράσου το!